Saturday, October 29, 2011

Penghujung Cintaku... (Part 1)

Pertemuanku dengan dirimu tidak pernah dirancang kerana aku tahu yang kamu begitu mempesonakanku dengan penampilan dan tutur bahasamu membuatku berasakan begitu indah andainya ku bisa memilikimu.


Setiap kali aku selalu memikirkanmu sehingga aku terus membayangimu untuk muncul di dalam mimpi-mimpi indahku tanpa aku sedari yang dirimu begitu istimewa saat ku menatap matamu.


Saat yang berputar ku rasakan bagaikan terhenti seketika bila ku memandang wajahmu dengan raut wajah yang ayu sudah cukup untuk membuatku terus berharap agar ku bisa menjadi temanmu.


Langkah demi langkah ku harungi tidak pernah langsung aku membiarkanmu terus luput dari ingatanku kerna hanya dirimu yang bisa menjadikan diriku bagai berada di dunia khayalanku.


Aku mahukan kamu menemani hari-hariku supaya aku tidak hanya bermimpi di siang hari kerana jauh di sudut hatiku aku terlalu mengiginkanmu bertakhta di hatiku selalu.


Percayalah aku hanya mencintai dirimu walau kau tak bisa menerima cintaku tapi izinkanlah aku untuk bersama denganmu walau sedetik lebih.


Cintaku hanya padamu kerana aku belum berasakan yang hatiku begitu tertarik dengan keperibadianmu membuatku terus hanyut dalam duniaku sendiri.


Aku mengerti andai kau tak sudi untuk menghampiri diriku tapi mengapa kau pergi setelah kau mengetahui betapa aku mencintai dirimu.


Andai ku bisa putarkan waktu akan ku kembali ke masa lalu dan akanku meluahkan apa yang terpendam di lubuk hatiku supaya kau memahami bahawa aku tulus mencintaimu.


Walau sejauh mana dirimu pergi namun aku tetap menyayangimu kerna aku tak bisa melupakanmu dan aku takkan pernah menghapuskan perasaanku padamu.


Mungkin kita memang tidak ditakdirkan untuk bersatu tapi aku selalu berharap agar kau bisa menerimaku pada satu hari nanti.


Fahamilah apa yang tersirat di hatiku benar-benar mengatakan cintaku padamu yang takkan pernah padam dan takkan pernah layu.


Mengertilah betapa aku mencintaimu kerana ku tak dapat teruskan hidup ini jika tanpamu berada di sisiku dan tanpamu mengisi kekosongan di hatiku.


Berikanlah aku kesempatan untuk terus mencintaimu kerana aku takkan pernah menyakiti hatimu sekiranya kau izinkan ku untuk menakluki hatimu.

Sekiranya kau menjadi milikku maka akan ku berikan segala kebahagiaanku kepadamu dan akan ku hapuskan segala kesedihanmu.



Andai kau sudi menerimaku sebagai teman istemewamu maka akan ku hiasi hari-harimu dengan penuh keceriaan agar kau selalu tertawa dan gembira.


Sungguh ku tak sanggup kehilanganmu kerana berat hati ku untuk melupakan saat-saat indah yang pernah aku laluli ketika bersamamu.

Percayalah cintaku ini kerana aku mahukan dirimu menjadi milikku untuk kebahagiaan di dunia dan juga di akhirat kelak.


Aku akan selalu menjagamu, menyayangimu dan mencintaimu sekiranya kau sudi memberikan ruang untukku di dalam hatimu.


Aku akan selalu mempertahankan cintaku padamu seandainya cinta kita akan bertahan sehingga ke jinjang pelamin.


Aku akan selalu menemani hari-harimu jika kamu sudi mencintaiku seperti aku mencintai dirimu dan takkan pernah aku biarkan dirimu diselubungi kesedihan.


Aku akan selalu membahagiakanmu dan akan menghapuskan air matamu kerana aku mahu dirimu sentiasa indah dan ceria selalu.



Aku akan selalu mencintai dirimu dan akan terus menyayangi kamu setiap detik dan waktu sehingga ke akhir hayatku.....

No comments:

Post a Comment